Logo BMI online

Spalanie tłuszczu.

Chcesz schudnąć, poprawić sylwetkę i samopoczucie? Połączenie odpowiednich ćwiczeń i odpowiedniego odżywiania ułatwią spalanie tłuszczu nagromadzonego w orgamiźmie.

Menu:
Przydatne linki:
Reklama:
stat4u

Pozbądź się nadmiaru tłuszczu.

Figura bez nadmiaru
tłuszczu.Wielu z nas pragnie spalić nieco tłuszczu w miejscach gdzie nagromadziło się go zbyt dużo. Skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej wymaga regularnych ćwiczeń i samodyscypliny oraz pewnej wiedzy. Jeśli prawidłowo podejdziesz do tematu masz szanse na pozytywne zmiany w swoim wyglądzie oraz samopoczuciu. Regularny wysiłek fizyczny jest bardzo ważny ponieważ przyspiesza tempo przemiany materii, co chroni przed odkładaniem tłuszczu w organiźmie. Warto wiedzieć, że dobrym sposobem na spalanie tkanki tłuszczowej jest połączenie treningu siłowego z ćwiczeniami aerobowymi i interwałowymi.

Regularny trening.

Niżej opisane rodzaje treningów pozwolą Ci znacznie szybciej osiągnąć zamierzony efekt:

  • Trening siłowy - przeprowadzany minimum trzy razy w tygodniu spowoduje, że znacznie więcej energii będzie odkładało się w postaci glikogenu w mięśniach niż w tkance tłuszczowej.
  • Trening aerobowy (inaczej tlenowy) - może wykonywać każdy, niezależnie od wieku lub wagi ciała. Jest to rodzaj treningu o stałym, lecz niedużym zaangażowaniu siłowym mięśni. Treningi aerobowe są tak pomyślane, aby angażowały duże grupy mięśni (mięśnie nóg, pleców czy ramion). Ćwiczenia te wykonywane równomiernie i jednostajnie nie przemęczają mięśni, ale są dość intensywne, żeby pobudzić krążenie i zmobilizować mięśnie do przyspieszonego metabolizmu. W czasie takiego treningu, po wykorzystaniu zmagazynowanego glikogenu, organizm czerpie energię przede wszystkim z wolnych kwasów tłuszczowych, uwalnianych w procesie spalania tlenowego. Trening aerobowy powinien być wykonywany w jednostajnym tempie z umiarkowaną intensywnością przez minimum 40 minut lub dłużej.
  • Trening interwałowy - jest przeznaczony dla osób już wytrenowanych. Jest to trening o wysokiej intensywności, polegający na przeplataniu krótkich okresów bardzo intensywnego wysiłku krótkimi okresami umiarkowanego wysiłku. Typowy czas trwania całego treningu interwałowego wynosi od kilkunastu do dwudziestu paru minut. Ma on bardzo korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej, spalając do trzech razy więcej tłuszczu niż trening aerobowy w prawie połowę krótszym czasie. Wynika to z podwyższonego metabolizmu kwasów tłuszczowych utrzymujacego się jeszcze wiele godzin po treningu.

Odpowiednie żywienie.

Pamiętaj, że nie należy ćwiczyć na czczo. Na godzinę przed treningiem powinieneś spożyć lekki posiłek. A po wysiłku fizycznym, należy w ciągu dziesięciu minut spożyć odpowiednią porcję białka i węglowodanów, ponieważ w ciągu dwóch po treningowych godzin regeneracja jest najszybsza. Bardzo ważne jest też odpowiednie nawodnienie organizmu. Pamiętaj, że odwodniony organizm, obniża tempo metabolizmu, spada wydolność, a ćwiczenia stają się znacznie trudniejsze do wykonania, dlatego należy wypić około pół litra wody na około 1 – 2 godziny przed treningiem. Natomiast w czasie ćwiczeń uzupełniaj płyny, co około 15 – 20 minut.

Naturalnie nie można zapomnieć o odpowiednim żywieniu na codzień. Możesz stopniowo zmieniać spośób odżywiania na lepszy. Zrezygnuj ze słodyczy. Pamiętaj, że korzystniejsze jest spożywanie pięciu lub sześciu mniejszych posiłków, w regularnych odstępach czasu zamiast trzech głównych. .

Pamiętaj, aby od czasu do czasu zmieniać ćwiczenia. Organizm z czasem przyzwyczaja się do ćwiczeń przez co ich skuteczność w spalaniu tłuszczu maleje. Ważne jest również wsłuchanie się we własny organizm i odpowiednie dostosowanie ćwiczeń do indywidualnych potrzeb i możliwości.

Copyright by www.BMI-online.pl -
Tomasz Pędrys Bielsko-Biała, ul.Daszyńskiego 99A/6, woj. śląskie
BMI-online.pl Kontakt